Měření události kliknutí na odkazy emailu a telefonu v Google Analytics pomocí GTM
Mezi základní události, co na webu můžeme měřit, patří bezesporu počet kliknutí na odkazy e-mailových adres a telefonních čísel. Dá nám to pěkný přehled o tom, kolik nových kontaktů se nám díky webu podařilo navázat. V tomto článku si ukážeme, jak lze toto měření nastavit velice jednoduše bez nutnosti zásahu do kódu pomocí Google Tag Manager a přenášet událost kliknutí do Google Analytics.
Pravidlo kliknutí na e-mailovou adresu
V Google Tag Manager začneme v sekci Pravidla, kde klikneme na Vytvořit nové. Pravidlo pojmenujeme Email Click, jako Typ pravidla vybereme Kliknutí – Pouze odkazy. Pro spouštění pravidla vybereme možnost Některá kliknutí na odkazy a nastavíme podmínku pro Click URL – začíná na – mailto:. Díky této podmínce se pravidlo spustí pouze pro odkazy e-mailových adres, které v HTML kódu mají běžně tvar „mailto:[email protected]“.
Pravidlo kliknutí na telefonní číslo
Podobně jako pro odkazy e-mailu nastavíme také pravidlo kliknutí na odkazy s telefonním číslem, které pojmenujeme například Phone Click. Pouze v podmínce Click URL nastavíme filtr pro odkazy začínající na tel:.
Odeslání události do Google Analytics
Abychom viděli počet kliknutí na dané odkazy v přehledu událostí v Google Analytics, je potřeba vytvořit značku, která to zajistí. Značku pojmenujeme Email Click Event, typ značky zvolíme Google Analytics: Universal Analytics a typ měření Událost. Parametry měření událost nastavíme na:
- Kategorie: email
- Akce: {{Click URL}}
- Štítek: {{Page Path}}
Dále vyplníme Nastavení Google Analytics, kde je potřeba zadat ID naší Google Analytics služby pro daný web. ID můžete vyplnit napřímo nebo zvolit připravenou proměnnou {{Google Analytics ID}} (pokud ji máte vytvořenou).
Jako poslední nastavíme Spouštějící pravidla, kde zvolíme naše nově vytvořené pravidlo Email Click.
Obdobně můžeme nastavit měření události pro kliknutí na telefonní čísla.