V lekci s názvem „V reklamce nebo na volné noze“ se dozvíte vše, co potřebujete vědět o tom, kde a jak můžete kreativní copywriting vykonávat tak, aby to pro vás mělo smysl. Podívat se do reklamní agentury, nebo přímo na volné noze? To je jedna z otázek, které si můžete položit, když se vydáte na cestu kariéry kreativního copywritera. Většina lidí má představu, že práce v reklamě je plná neomezených možností a kreativity. A to je také pravda! Ale někteří lidé také rádi říkají, že čím víc volnosti, tím víc odpovědnosti. Pokud se tedy rozhodnete jít na vlastní pěst a pracovat na volné noze, budete si muset zřídit vlastní kancelář, dělat si vlastní harmonogram a vytvořit si vlastní portfolio. V případě, že se rozhodnete pracovat v reklamní agentuře, budete muset být připraveni na to, že vás budou sponzoři nejen platit, ale také budou ovlivňovat váš styl práce a kreativitu. Není to vždy snadné! Nicméně, je třeba zmínit, že přidružení k reklamní agentuře může být pro začínající copywritery cennou zkušeností a poskytnout mnoho kontaktů. Na druhou stranu, touha pracovat na volné noze vyžaduje určitou samostatnost a důvěru v sebe samého. Samozřejmě, každý člověk je jiný, a tak je důležité najít v jednotlivých případech svůj vlastní prostor a harmonii. V případě, že jste stále v rozpacích a nejste si jisti, kterou cestou zvolit, je možné si vyzkoušet obě varianty. Dost možná, že se o jednu anebo druhou cestu rozhodnete až poté, co je prozkoumáte obě a více seznámíte s realitou.